BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

06 September 2009

::aDuHaiii::





mamaku..


saat terbangun dari tidur pg td, ak d kejutkan dgn seribu satu pertanyaan melalui sms dan ym..rata2 shbtku yg berada d dlm dan luar negara bertanyakan kesahihan berita yg amat mengejutkan ak sndri khasnya..
berita kepulangan mama Basyiroh (guruku ketika d maahad) ke rahmatullah..!!
ne beberapa kerat msg yg ak dpt..

mas'ud bertudung hijau..hehe

BUZZ!!

"
naim..btoi ka ustazah basyiroh da meninggal??."_ aini cairo
"salam..ustazah basyiroh telah kembali ke rahmatullah ptg kemaren dan tlh d kebumikan d yan.." _fath uia


ak d hambat seribu persoalan..tika itu juga layar kenangan bersama mama muncul d kotak fikirku..
ak dan shbt2 lbih senang memanggil beliau mama..memandangkan hubungan kami sgt akrab dgn beliau..

mama yg kukenali, begitu penyayang..begitu bersemangat saat memulakan pengajaran..sgguh dedikasi saat melaksanakan tugasnya..beliau bagai ibuku sndri..nasihat dan pesanannya xpnah kulupa..
mn mgkin ak melupai insan yg amat sabar melayan kerenah kami semua anak2 didiknya..
dan tika ini ak sgt merinduinya..
sungguh ak rindu..!!


titisan jernih mula gugur setitis demi setitis..sebak dan sayu..
tp hati kecilku terus-terusan menidakkan khabar itu..hatiku terus berdegup kencang..
sekencang dan selajunya air mataku kala itu..!!


kesahihan harus ku dapatkan secepat mungkin agar gundah d hati ini terbang pergi..


pantas tgnku menghubungi shbtku mas'ud cun (izzah zahidah) dan miss cun (nadiah)..

sabar menunggu di kala nombor yg di dail lmbat plak d jwb..huhu..ak terus menangis..
penuh sendu..huaa...
sperti yg d jangka mas'ud dan miss cun juga tidak mengetahui apa2 mengenai berita itu..

dan kaku serta terkejut seketika mereka saat ak menyampaikan khabar yg masih tiada kesahihan itu..
lantaran suaraku yg teresak2 menangis barangkali..huhu..


mas'ud dan miss cun yg kaget dgn khabar itu berjanji mendapatkan kesahihan secepat mgkin..seketika kemudian,maka terjawablah segala persoalan..

sesungguhnya yg telah tiada itu BUKAN lah mama basyiroh tetapi ayahandanya..
adooi..
sapala yg dpt ceta ni..
silap info rupanya..da 2 siap tersebaq kt mesir plak 2..
aduuuh...
ni kalo mama taw neh,mesti mama terkejut gak..huhu..
dan mama masih sihat sejahtera..alhamdulillah..bole p raya umah mama lg taun ne..
hee (mama ska bg duit raya..2 yg besshh..hee)
moga mama dkurniakan nikmat kesihatnan yg baik stiap hari..

aamiin

okla..pape pon jom kita sama2 sedekahkan Alfatihah buat tokwan Ahmad..moga rohnya dicucuri rahmat ALLAH Taala..dan ditempatkan dikalangan hamba2NYA yg beriman dan beramal soleh..
insyALLAH




كل نفس ذآئقة الموت
"setiap yg hidup pasti akan merasai mati.."


AL FATIHAH




4 comments:

curious said...

salam..
kawan,tak kotrovesi ka wat en3 camni...
skali ada sedara mara ustazah baca tak timbul ape2 effect ka?=)
hm,btw aku pun dah gelabah bewak dapat msg tu...hm...bila ingat balik...,hm...sapalah yg jadi munafik dalam kes ni,menyampaikan berita tanpa dicheck terlebih dahulu...
wallahua'lam...

..aYaM gOrENg.. said...

haha..sbb 2 ak wat entry nii..
supaya kesamaran itu ternyata menjadi jelas..hehe..ak wat en3 neh pon atas saranan izah wey
hahah

nor niswah said...

al- fatihah..
cam tue citernya..
hmm..
rupenya pagi tu kita alami situasi yg same ek, cme tempat blainan..
pas bangun dr mimpi yg tak diundang..
tak tlafaz perasaan yg dialami.. laju plak air terjun yg mengalir kat pipi..

~ semua yg idup pasti akan mati~
ambil ibrah atas sgl yg berlaku dalam hidup, lakukan sgl kbaikan yg mampu selagi diberi nikmat oleh Allah SWT.. wallahua'lam

..aYaM gOrENg.. said...

tp xdela pg sgt time 2..hoho..matahari tepacak da..kuakua