BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

20 April 2009

SaHAbaT+kAWaN+TeMan


DIA SAHABATKU…
Sesegar hijau daunan begitulah kita diibaratkan tiada siapa yg bisa memisahkan kita antara kita semua…seerat simpulan yg tidak terbuka seteguh langit tinggi menongkah dunia kita mengharung badai atas nama kasih insan bersaudara…

Dalam kekecewaan hati yg masih bersisa dek kerana sikap seorg insan bernama shbt,
mudah sj sepasang mata ini mengalirkan tinta jernih itu..
sungguh aku xmampu membendung perasaan ini..
amat mudah rasanya air mata ini mengalir..
dan sehingga ke saat ini, air mata ini ttp menitis,menitis dan terus menitis lg…
pedih rasa hati hanya ALLAH yg maha Mengetahui..
ALLAHU rabbi..
terlalu sakit rasanya..
sakit yg xdpt kuungkapkan dgn kata2…
hanya DIA yg maha Agong yg mengetahui…
sakit99!!
dan sungguh..
ALLAH itu maha Agong maha Besar…
ALLAHU AKBAR…
pasti terselit hikmah d sebaliknya..
takdir illahi..
saat aku hampir tewas dgn perasaanku sendiri,
muncul dia menghulurkan tgn mengucapkan salam..
kucupan mesra d pipi sungguh hangat terasa..
ada keikhlasan d wajahnya..
ada kedamaian d situ..
dan saat huluran bertaut,
segenap ketenangan menerobos masuk ke hatiku..
syahdunya rasa…!
ya ALLAH…
damainya..
perasaan yg telah lama pudar kembali memenuhi hatiku..
hadirnya bagai mentari yg memancar..
bayu yg bertiup…
aku seperti memulakan fasa baru dlm hidupku..
saat diri melangkah lemah,
dia hadir mengubat hati..
dan dia jg tidak putus2 memberi kata2 semangat..
masih segar diingatan kata2nya d awal perkenalan kami,
”ana terima enti apa adanya enti..ukhuwah fillah..”
ya ALLAH terlalu besar nikmat ini..
aku d temukan dgn shbt yg amat bermakna dlm hidupku..
dia bagai cermin yg menunjukkan diriku..
saat aku leka,
dialah yg menyedarkan aku kembali..
dan katanya lg,
”apabila bertemu seorg shbt yg baik,peganglah ia sekuatnya..jgn biarkan dia pergi..dan ana cuba pegang persahabatan ini sekuatnya..
insyALLAH..”
tergamam seketika aku saat mendengar butir kata2nya..
ya ALLAH..
Shbtku ini begitu ikhlas menerimaku..
aku amat2 bertuah punyai shbt sprtinya..
ALLAHU rabbi..
dgn apa harus kubayar pdmu untuk seorg shbt yg tidak ternilai harganya ini??
Sungguh aku xmampu ya ALLAH..
syukur yg xterhingga kupanjatkan kpdmu ya ALLAH..
ALHAMDULILLAH99999…!!
akn ku bajai dan sirami ukhuwah ini hingga ke akhirnya..
insyALLAH…
Thanks 4 da give of dis marvellous ukhuwah..!!

0 comments: